Skaitymo trukmė: 2 min.

Kai sukūrė žemę ir dangų, atėjo eilė žmogui – iš žemės dulkių sukurtam kūnui buvo įkvėpta gyvybė… Senelis labai norėjo turėti mažą berniuką, todėl išdrožė medinuką ir paprašė įkvėpti jam gyvybę… Tai tik pora nuotrupų iš pasakojimų ar istorijų apie žmogaus atsiradimą, kuriose minimi du esminiai dalykai – fizinis kūnas ir įkvėpimas. Galime netikėti senaisiais pasakojimais, bet taip pat sakoma, kad net ir nežemiškos istorijos savyje turi dalelę tiesos. O tiesa yra ta, kad būti gyvam pirmiausiai reiškia pasirūpinti savo kūnu ir kvėpavimu, apie kurį dažnai net nesusimąstome.

Visi žinome, kad jei neramina viena ar kita mintis, reikia imtis veiklos arba, kitaip tariant, judėti. Penkių pojūčių „Tomatis” terapeutė, juoko jogos instruktorė ir jogos mokytoja Jurgita Kalnutė, dalinasi patarimais, kaip tai daryti namų sąlygomis su savo šeima.

#1. Mankštinkitės

Kiekvienas iš šeimos narių pasiūlykite po pratimą. Juos atlikite kuo lėčiau ir sąmoningai, pavyzdžiui, kiekvieną judesį kartokite po 5 arba 10 kartų. Paeiliui keiskitės ir siūlykite kitą pratimą.

#2. Kurkite bendrumo jausmą

Kartu galima padaryti daugiau nei vienam ir su kito pagalba netgi atlikti pratimus, kurių nesiseka padaryti vienam (pvz.: savarankiškai atsistoti į „tiltelį“). Kad būtų smagiau, pratimus galima daryti poromis:

  • kryžmai susikibus rankomis „pjauti malkas“;
  • laikantis už vienas kito pečių lenktis į priekį;
  • susikibus už rankų sėsti ant „įsivaizduojamos kėdės“;
  • atsisėdus vienas kitam paduoti „labas“, iškelti laisvą ranką ir lenktis į šoną, ištempiant priešingą pusę.

Sportuojant labai svarbu jausti savo kūną, neperspausti ir nepasitempti – pradėti palengva ir po truputį didinti treniruočių intensyvumą. Suformuoti sveiki įpročiai išlieka ilgam ir neša naudą mūsų sveikatai.

#3. Kvėpuokite

Mes dažnai neįvertiname, koks svarbus yra kvėpavimas. Susijaudinę ar išsigandę lėtai ir giliai kvėpuodami galime nusiraminti, nuraminti mintis po sunkios mokslų ar darbo dienos. Taip pat tai puikus būdas valdyti savo pyktį. To išmokę vaikai, kvėpavimą galėtų naudoti kaip įrankį, ką daryti supykus, kad bent minutėlei giliai pakvėpuotų, o tik po to imtųsi veiksmo.

Kvėpimo pratimas: lėtai įkvėpkite išpūsdami pilvą ir iškvėpkite dvigubai lėčiau įtraukdami pilvą. Įkvėpdami galite skaičiuoti iki 4, o iškvėpdami – iki 8.

#4. Juokitės

Paprastas pratimas, kurį galite atlikti vieni arba grupėje: sugalvokite gyvūną ir pamėgdžiokite jo juoką. Būkite žaismingi, palaikykite akių kontaktą ir, labai svarbu, nesityčiokite vienas iš kito. Išlikite pozityvūs ir draugiški, nes bendros teigiamos patirtys sukuria tvirtą ryšį tarp šeimos narių.

Ne mažiau už fizinę sveikatą svarbus psichologinis imunitetas, apie kurį jau pasakojo vaikų psichologė Gintarė.

Straipsnius kartą per savaitę galime Jums atsiųsti el. paštu. Prenumeruokite mūsų e-biuletenį ir nepraleiskite naujų įrašų.

0 komentarai

Parašykite komentarą

Norite prisijungti prie diskusijos?
Laukiame jūsų nuomonių ir klausimų!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *