Skaitymo trukmė: < 1 min.

LRT radijo eteryje laidos „Paraštės” metu turėjau galimybę pasikalbėti apie socialinius reikalus Lietuvoje ir pasaulyje, apie greitai atsidarysiantį vaiko raidos sutrikimų terapijos ir konsultacijų centrą Vilniuje, apie žmogiškumą ir sisteminį požiūrį.

Kviečiu pasiklausyti prisėdus su arbatos puodeliu 🙂

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: < 1 min.

Labas rytas su animacija 🙂 – trumpa, smagia ir labai vertinga.

Puikiai žinome, kad jau reikia atsikratyti manymo, jog sprendimai be pačių suinteresuotųjų dalyvavimo yra efektyvūs ir protingi. Įtraukime į diskusijas vaikus, negalias turinčius, vyresnius… Visus verta išgirsti.

Kokios diskusijos ir sprendimai jūsų laukia? 😉

Skaityti toliau

Aštuonios sensorinės sistemos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Pirmasis iš dviejų straipsnių apie aštuonias žmogaus sensorines sistemas.

Nagrinėjant ir analizuojant žmogaus sistemas, kurios užtikrina pasaulio (aplinkos) ir savęs suvokimą, randamos aštuonios jutiminės (sensorinės) sistemos.

Nuo pat gimimo kasdienis dėmesys labiausiai kreipiamas į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Šiuos pojūčius taip pat aptarsime išsamiau, tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose turi būti kreipiama ir į dar tris sensorines sistemas – vestibiuliarinę (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinę (kūno judėjimo) ir interocepcinę (kūno suvokimo).

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: < 1 min.

Naujos savaitės pradžiai kviečiame skirti minutę ir pagalvoti apie save bei savo santykį su vaikais, mokiniais – kartais tereikia prisiminti elementarius žmogiško lygiavertiško bendravimo principus ir padėti siekti progreso taps lengviau. O tobulėti reikia ne tik mūsų mokiniams, bet ir man bei Tau. Skatink jauno žmogaus tobulėjimą, remdamasis šiais keliais praktiniais patarimais.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 2 min.

Tiriant vaikų ir jaunimo socialines ir emocines kompetencijas, kurios tampa svarbiausiu įrankiu mokykloje ar dienos centre, būrelyje ar darželyje norint, kad vaikas užaugtų savimi pasitikinčiu ir save stumiančiu pirmyn, išskirti penki svarbiausi vaiko ir suaugusiojo santykio elementai. Šios sritys yra tolygiai svarbios ir turėtų būti ugdomos vienodai. Mokyklose ir namuose reikėtų vadovautis tęstiniu ir visapusišku požiūriu, kurio centre yra santykiai tarp suaugusio ir vaiko, kurie motyvuoja; pastangos; aspiracijos; gebėjimas pažinti (mąstymas) ir širdis.

Skaityti toliau