Mokiniai žaidžia sensorinės įrangos kambaryje Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje
Skaitymo trukmė: 4 min.

Būrys šešerių-septynerių metų amžiaus vaikų suguža į „Penkių pojūčių“ logotipu papuoštą patalpą, koridoriuke nusiauna batus ir sudeda juos į tam skirtas lentynas. Subėga į sensorikai specialiai paruoštą kambarį juodai dažytomis sienomis ir tamsiomis užuolaidomis uždengtais langais, kuriame nėra jokių kitų vizualinių trukdžių. Ant grindų – balti čiužiniai sėdėjimui bei baltos pagalvės, ant kurių vaikai ir pasiskirsto. Regis, mokyklos koridoriai liko kažkur toli toli… Užtemsta šviesos. Mokytoja Inga pradeda užsiėmimą:

Skaityti toliau

Sensorinės įrangos kambario durys Šiaulių Ringuvos mokykloje
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kovo 28-oji Šiaulių „Ringuvos“ specialiojoje mokykloje – Netradicinio ugdymo diena. Būtent ji pasirinkta ir oficialiam pirmojo mieste sensorinės įrangos kambario atidarymui.

Skaityti toliau

Sensorinės įrangos projektuojamas vaizdas
Skaitymo trukmė: 2 min.

Keturių metukų vaikutis, kuriam diagnozuotas cerebrinis paralyžius, autizmo spektro sutrikimas ir hiperaktyvumas, sensorinėje aplinkoje sutelkia dėmesį į muziką ir skirtingų spalvų šviesas. Stimuliuojamas sensorika, jis nustoja rėkti, nusiramina, leidžiasi masažuojamas. „Paprastai jis, pykčio apimtas, daužo kumščiais sau per galvą, mėto daiktus net ir suprasdamas, kad taip daryti nederėtų, – pasakoja su keturmečiu dirbanti kineziterapeutė Jovita Lukšaitė. – Čia jis nurimsta, pastebiu teigiamų pokyčių jo elgsenoje ir emocinėje būsenoje.“

Skaityti toliau

Gabrielė Tervidytė ir Irena Zabulienė
Skaitymo trukmė: 2 min.

Vieni pirmųjų Lietuvoje sensorinę įrangą įsigijo ir savo darbe pradėjo taikyti Rokiškio rajono savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT). Įrangai paskirtas atskiras kambarys šalia kitų specialistų kabinetų pirmame aukšte. Jame vyksta ne tik sensorinės įrangos užsiėmimai, bet ir psichologinės konsultacijos.

„Penkių pojūčių“ sensorinė įranga lavina penkis pojūčius, tai yra faktas“, – sako Rokiškio rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Irena Zabulienė. Tiesa, išskyrus uoslę – tarnybos pedagogės, svarsčiusios įsigyti specialių malonius kvapus skleidžiančių priemonių ir jas naudoti kartu su sensorine įranga, šios minties atsisakė: kai kurie į užsiėmimus atvykstantys įvairių sutrikimų turintys vaikai yra itin jautrūs kvapams ir jų naudojimas gali iššaukti stresines situacijas.

Skaityti toliau

Vaikai sensorinėje aplinkoje
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kokia sensorinės aplinkos nauda švietimo įstaigose?

Mokytojai ir gydytojai jau seniai įrodė, kad multisensorinis ugdymas gali pagerinti mokymosi procesus. Šiame straipsnelyje trumpai aprašysime pagrindinę sensorinės aplinkos naudą švietimo ir ugdymo įstaigoms.

Skaityti toliau