Naujos savaitės pradžiai kviečiame skirti minutę ir pagalvoti apie save bei savo santykį su vaikais, mokiniais – kartais tereikia prisiminti elementarius žmogiško lygiavertiško bendravimo principus ir padėti siekti progreso taps lengviau. O tobulėti reikia ne tik mūsų mokiniams, bet ir man bei Tau. Skatink jauno žmogaus tobulėjimą, remdamasis šiais keliais praktiniais patarimais.

Skaityti toliau

Tiriant vaikų ir jaunimo socialines ir emocines kompetencijas, kurios tampa svarbiausiu įrankiu mokykloje ar dienos centre, būrelyje ar darželyje norint, kad vaikas užaugtų savimi pasitikinčiu ir save stumiančiu pirmyn, išskirti penki svarbiausi vaiko ir suaugusiojo santykio elementai. Šios sritys yra tolygiai svarbios ir turėtų būti ugdomos vienodai. Mokyklose ir namuose reikėtų vadovautis tęstiniu ir visapusišku požiūriu, kurio centre yra santykiai tarp suaugusio ir vaiko, kurie motyvuoja; pastangos; aspiracijos; gebėjimas pažinti (mąstymas) ir širdis.

Skaityti toliau

Mokiniai žaidžia sensorinės įrangos kambaryje Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje

Būrys šešerių-septynerių metų amžiaus vaikų suguža į „Penkių pojūčių“ logotipu papuoštą patalpą, koridoriuke nusiauna batus ir sudeda juos į tam skirtas lentynas. Subėga į sensorikai specialiai paruoštą kambarį juodai dažytomis sienomis ir tamsiomis užuolaidomis uždengtais langais, kuriame nėra jokių kitų vizualinių trukdžių. Ant grindų – balti čiužiniai sėdėjimui bei baltos pagalvės, ant kurių vaikai ir pasiskirsto. Regis, mokyklos koridoriai liko kažkur toli toli… Užtemsta šviesos. Mokytoja Inga pradeda užsiėmimą:

Skaityti toliau

Sensorinės įrangos kambario durys Šiaulių Ringuvos mokykloje

Kovo 28-oji Šiaulių „Ringuvos“ specialiojoje mokykloje – Netradicinio ugdymo diena. Būtent ji pasirinkta ir oficialiam pirmojo mieste sensorinės įrangos kambario atidarymui.

Skaityti toliau

Sensorinės įrangos projektuojamas vaizdas

Keturių metukų vaikutis, kuriam diagnozuotas cerebrinis paralyžius, autizmo spektro sutrikimas ir hiperaktyvumas, sensorinėje aplinkoje sutelkia dėmesį į muziką ir skirtingų spalvų šviesas. Stimuliuojamas sensorika, jis nustoja rėkti, nusiramina, leidžiasi masažuojamas. „Paprastai jis, pykčio apimtas, daužo kumščiais sau per galvą, mėto daiktus net ir suprasdamas, kad taip daryti nederėtų, – pasakoja su keturmečiu dirbanti kineziterapeutė Jovita Lukšaitė. – Čia jis nurimsta, pastebiu teigiamų pokyčių jo elgsenoje ir emocinėje būsenoje.“

Skaityti toliau