Gabrielė Tervidytė ir Irena Zabulienė

Vieni pirmųjų Lietuvoje sensorinę įrangą įsigijo ir savo darbe pradėjo taikyti Rokiškio rajono savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT). Įrangai paskirtas atskiras kambarys šalia kitų specialistų kabinetų pirmame aukšte. Jame vyksta ne tik sensorinės įrangos užsiėmimai, bet ir psichologinės konsultacijos.

„Penkių pojūčių“ sensorinė įranga lavina penkis pojūčius, tai yra faktas“, – sako Rokiškio rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Irena Zabulienė. Tiesa, išskyrus uoslę – tarnybos pedagogės, svarsčiusios įsigyti specialių malonius kvapus skleidžiančių priemonių ir jas naudoti kartu su sensorine įranga, šios minties atsisakė: kai kurie į užsiėmimus atvykstantys įvairių sutrikimų turintys vaikai yra itin jautrūs kvapams ir jų naudojimas gali iššaukti stresines situacijas.

Skaityti toliau

Vaikai sensorinėje aplinkoje

Kokia sensorinės aplinkos nauda švietimo įstaigose? Mokytojai ir gydytojai jau seniai įrodė, kad multisensorinis ugdymas gali pagerinti mokymosi procesus. Šiame straipsnelyje trumpai aprašysime pagrindinę sensorinės aplinkos naudą švietimo ir ugdymo įstaigoms.

Skaityti toliau

Ilgai lauktas pirmasis mieste sensorinis kambarys įrengtas Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje. Dėkojame mokytojai Neringai Juščiuvienei už jos parodytą iniciatyvą, neišsemiamą energiją ir puikias idėjas!

Atnaujinta 2018-04-29: Įspūdžiai iš sensorinio kambario Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje

Gabrielė Tervidytė Žinių radijo studijoje

Žinių radijo laidoje „Verslo pulsas“ su žurnalistu Dariumi Matu kalbamės apie sensorinės įrangos panaudojimo galimybes ir iššūkius.

Skaityti toliau

Straipsnio originalas publikuotas portale Anksti.lt 2017 metų rugsėjo 11-ąją.

Visi, kurie kada nors gyvenime laikė kūdikį savo rankose, tikrai yra pajutę, kaip naudodamasis visomis juslėmis mažasis žmogus atranda, pažįsta ir kuria santykį su aplinka. Kūdikio aplinkos suvokimas ir pažinimas prasideda nuo artimųjų balsų girdėjimo, kol jis dar saugiai auga mamos gimdoje, ir tęsiasi vėliau, jam mokantis atskirti garsus, spalvas, objektus, skonius, patyrimus.

Šiame trumpame įraše atkreipiame dėmesį į ankstyvosios raidos poreikius bei per anksti gimusio vaikelio vystymosi iššūkius, prie kurių įveikos gali prisidėti sensorinė aplinka. Atsakysime į visiems rūpimą klausimą “Kaip saugiai stimuliuoti kūdikį ankstyvosios raidos metu?” Apie besilaukiančios mamos sensorinę stimuliaciją kalbėjome tinklaraščio įraše “Sensorinės aplinkos įtaka būsimai mamai ir vaisiui”.

Skaityti toliau