Dalintis sukauptomis žiniomis ir patirtimi yra ne tik mūsų socialinė atsakomybė, bet ir vienas didžiausių džiaugsmų. Šioje skiltyje rasite straipsnius psichikos sveikatos, vaiko raidos ir sensorinės aplinkos temomis.

Straipsniai plačiajai Lietuvos visuomenei ir tėvams, auginantiems vaikus su raidos sutrikimais.

Savipagalbos grupės tėvams
Skaitymo trukmė: 3 min.

„Nenešk dūmų iš savo gryčios“; „Nenešk šiukšlių iš trobos“ – pora lietuviškų posakių apie šeimos problemas ir aiškus atsakymas, ką su jomis daryti – pasilik jas sau, o ne kitiems. Dar ir šiandien mūsų močiutės ir seneliai mėgsta subarti savo vaikus ir anūkus, jei šie per daug „demonstruoja“ savo problemas, kitaip tariant, jomis dalinasi su draugais ar pažįstamais už šeimos ir artimųjų rato. Folkloras itin daug pasako apie mus pačius ir visuomenės taisykles, su kuriomis užaugo kelios kartos, dar ir šiandien perduodančios savo išmokimus jauniausiajai kartai.

Nepaisant minėto požiūrio, per žemynus ir valstybes keliauja įvairios praktikos, kaip elgtis ir spręsti labai asmeniškas ir jautrias problemas: atsiverti ir mokytis iš savo bendraamžių, darbovietėse kurti emocinio intelekto programas, kreiptis į specialistus, naudotis savipagalbos priemonėmis ar programomis – kartu su savo problemomis ir iššūkiais žengti žingsnį už artimos aplinkos ribų.

Skaityti toliau

Besisūpuojantis ant kėdės berniukas susiėmęs už galvos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kartais galime pastebėti, kad vaikai ar suaugusieji yra įpratę kartoti tam tikrus judesius – tarsi nesąmoningai, tarsi pamiršdami, kad jų kūnas kažką veikia, kol dėmesys gali būti nukreiptas visai kitur. Greitas vaikščiojimas pirmyn ir atgal, lingavimas, pirštų ar plaštakų sukiojimas, kojos judinimas, plaukų sukimas, nagų kramtymas – visi šie veiksmai turi vieną bendrą pavadinimą – stimai arba savistimuliacinis elgesys.

Skaityti toliau

Žaidimai Tomatis užsiėmimų metu
Skaitymo trukmė: 3 min.

Taisyklinga, nevaržoma vaiko kalba – visų džiaugsmas. Gerai išplėtota kalba nulemia vaiko saviraišką skirtingose aplinkose: namuose, žaidimo aikštelėje ar mokykloje. Gebantiems taisyklingai kalbėti vaikams lengviau išreikšti savo mintis, laisviau bendrauti su kitais ir pažinti juos supantį pasaulį. Kiekvienas iš mūsų vaikystėje mokęsis kalbėti, tuo pačiu gavo galimybę suvokti ir atspindėti tai, kas vyksta aplink mus, planuoti ir įgyvendinti savo veiksmus, todėl tą pačią galimybę norime užtikrinti ir savo vaikui.

Kalbėjimo motorikos sutrikimų atpažinimas ir diagnostika nėra lengva užduotis. Daug valstybių susiduria su kalbos įvertinimo testų trūkumu – daugelis kalbėjimo motorikos sutrikimų vertinimo metodikų yra paremtos studijomis anglų kalba, todėl dažnai trūksta kalbiniu ir kultūriniu požiūriu tyrinėjimams tinkamos medžiagos.

Skaityti toliau

Sensorinės priemonės vaikams su sutrikimais
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kiekvienas žmogus susiduria su stresu ir priima dalykus skirtingai. Visa tai daro mus išskirtiniais ir nepakartojamais. Nors baksnojimas pirštu ar dantų traškinimas nuobodžiaujant ar patiriant stresą yra laikomi įprastais veiksmais suaugusiesiems, daugelis tėvų sunerimsta, kai jų vaikui pasireiškia panašūs blaškymosi būdai, pavyzdžiui, mokykloje. Čia gali praversti sensorinė „vaistinėlė“ – priemonės ar įranga, kuri palengvina įkyrias situacijas ir padeda dėmesio išvargintiems protams. Deja, geras tokios „vaistinėlės“ turinys nėra lengva užduotis: internetas pilnas priemonių, žaislų parduotuvės siūlo šimtus šviečiančių, stimuliuojančių ir padedančių susikaupti žaislų, specialistai taip pat turi savo sąrašus. Ką ir kaip rinktis?

Skaityti toliau

Virtualios konsultacijos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Daugelis žmonių visame pasaulyje rytą pradeda nuo naujienų apie per naktį pasikeitusius skaičius, bandymų prie kelių mokymosi platformų susodinti vaikus, darbinio pašto atsidarymo, socialinių tinklų prasklaidymo ir susitarimų, ką veiksime šįvakar: „Netflix“, skambutis tėvams ar virtualus susitikimas su draugais. Šiandien realybę yra pakeitusi „virtualybė“.

Skaityti toliau