Pasunkintos priemonės “ARTI”
Skaitymo trukmė: 4 min.

Jei esate pabudę nuo šalčio naktį ir apgraibomis susiradę storą pūkinę antklodę, o ryte atsikėlę po keliais „sluoksniais“, nuo kurių ir šiek tiek sunku pajudėti, ir nelabai norisi tai daryti, nes yra apėmęs kažkoks geras ramybės jausmas, jums jau yra pažįstamas vienas iš pasunkintų priemonių poveikių. Paradoksaliai šias priemones vadindami pasunkintomis, iš tikrųjų norime supažindinti, kaip reguliariai patirti šį ramybės jausmą jūsų vaikui ir padėti jo nervinei sistemai lengviau valdyti stresą ar nerimą kiekvieną dieną.

Skaityti toliau

Aštuonios sensorinės sistemos
Skaitymo trukmė: 6 min.

Antrasis iš dviejų straipsnių apie aštuonias žmogaus sensorines sistemas. Pirmoji straipsnio dalis.

Nagrinėjant ir analizuojant žmogaus sistemas, kurios užtikrina pasaulio (aplinkos) ir savęs suvokimą, randamos aštuonios jutiminės (sensorinės) sistemos.

Nuo pat gimimo kasdienis dėmesys labiausiai kreipiamas į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose turi būti kreipiama ir į dar tris sensorines sistemas – vestibiuliarinę (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinę (kūno judėjimo) ir interocepcinę (kūno suvokimo).

Skaityti toliau

Aštuonios sensorinės sistemos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Pirmasis iš dviejų straipsnių apie aštuonias žmogaus sensorines sistemas.

Nagrinėjant ir analizuojant žmogaus sistemas, kurios užtikrina pasaulio (aplinkos) ir savęs suvokimą, randamos aštuonios jutiminės (sensorinės) sistemos.

Nuo pat gimimo kasdienis dėmesys labiausiai kreipiamas į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Šiuos pojūčius taip pat aptarsime išsamiau, tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose turi būti kreipiama ir į dar tris sensorines sistemas – vestibiuliarinę (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinę (kūno judėjimo) ir interocepcinę (kūno suvokimo).

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 2 min.

Tiriant vaikų ir jaunimo socialines ir emocines kompetencijas, kurios tampa svarbiausiu įrankiu mokykloje ar dienos centre, būrelyje ar darželyje norint, kad vaikas užaugtų savimi pasitikinčiu ir save stumiančiu pirmyn, išskirti penki svarbiausi vaiko ir suaugusiojo santykio elementai. Šios sritys yra tolygiai svarbios ir turėtų būti ugdomos vienodai. Mokyklose ir namuose reikėtų vadovautis tęstiniu ir visapusišku požiūriu, kurio centre yra santykiai tarp suaugusio ir vaiko, kurie motyvuoja; pastangos; aspiracijos; gebėjimas pažinti (mąstymas) ir širdis.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 3 min.

Straipsnio originalas publikuotas portale Anksti.lt 2017 metų rugpjūčio 17-ąją.

Kodėl jutimai yra ypatingi nėštumo metu?

Mūsų pojūčiai yra atsakingi už viską, ką mes atsimename, patiriame, sureikšminame, kiek aktyviai veikia mūsų smegenų centrai ir kokiu greičiu kūnas nusiramina, susiaktyvina, susikaupia ar atsipalaiduoja/užmiega. Sensorinės aplinkos įtaka būsimai mamai ir vaisiui itin svarbus faktorius sveikam vaisiaus vystymuisi.

Skaityti toliau