Dalintis sukauptomis žiniomis ir patirtimi yra ne tik mūsų socialinė atsakomybė, bet ir vienas didžiausių džiaugsmų. Šioje skiltyje rasite straipsnius psichikos sveikatos, vaiko raidos ir sensorinės aplinkos temomis.

Straipsniai plačiajai Lietuvos visuomenei ir tėvams, auginantiems vaikus su raidos sutrikimais.

Sensorinės priemonės vaikams su sutrikimais
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kiekvienas žmogus susiduria su stresu ir priima dalykus skirtingai. Visa tai daro mus išskirtiniais ir nepakartojamais. Nors baksnojimas pirštu ar dantų traškinimas nuobodžiaujant ar patiriant stresą yra laikomi įprastais veiksmais suaugusiesiems, daugelis tėvų sunerimsta, kai jų vaikui pasireiškia panašūs blaškymosi būdai, pavyzdžiui, mokykloje. Čia gali praversti sensorinė „vaistinėlė“ – priemonės ar įranga, kuri palengvina įkyrias situacijas ir padeda dėmesio išvargintiems protams. Deja, geras tokios „vaistinėlės“ turinys nėra lengva užduotis: internetas pilnas priemonių, žaislų parduotuvės siūlo šimtus šviečiančių, stimuliuojančių ir padedančių susikaupti žaislų, specialistai taip pat turi savo sąrašus. Ką ir kaip rinktis?

Skaityti toliau

Virtualios konsultacijos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Daugelis žmonių visame pasaulyje rytą pradeda nuo naujienų apie per naktį pasikeitusius skaičius, bandymų prie kelių mokymosi platformų susodinti vaikus, darbinio pašto atsidarymo, socialinių tinklų prasklaidymo ir susitarimų, ką veiksime šįvakar: „Netflix“, skambutis tėvams ar virtualus susitikimas su draugais. Šiandien realybę yra pakeitusi „virtualybė“.

Skaityti toliau

Hiperaktyvus vaikas klasėje
Skaitymo trukmė: 3 min.

Švietimo ir mokslo ministerijos bei Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro specialistai parengė rekomendacijos dėl ugdymosi poreikių, kylančių dėl nepalankios aplinkos atpažinimo ir pagalbos teikimo, kuriomis siekiama laiku atpažinti mokinių poreikius ir užkirsti kelią kylantiems mokymosi sunkumams bei ankstyvam iškritimui iš švietimo sistemos. Rekomendacijose nurodama, kad mokymosi aplinka turi būti palaikanti ir stimuliuojanti vaiko raidą.

Vaiko emocinei, pažintinei ir psichosocialinei raidai didelę įtaką daro jį supanti aplinka, skirstoma į mikrosocialinę ir makrosocialinę. Mikrosocialinę aplinką sudaro artimoji, ugdymo įstaigos, bendraamžių bei kitos aplinkos, kuriose vaikas dalyvauja ir leidžia savo laiką. Dėl to sprendžiant tam tikrus iššūkius, pavyzdžiui, elgesio ar emocinius sunkumus, kylantį nerimą dėl egzaminų ir pan., svarbu tai daryti visose aplinkose – išėjus pro namų duris problema nedingsta, o atėjus į mokyklą ji nepasilieka rūbinėje ir kartu dalyvauja visose moksleivio veiklose.

Skaityti toliau

Tomatis terapija su specialiste Kristina Bufaite
Skaitymo trukmė: 5 min.

Muzika gydo visomis prasmėmis: padeda užsimiršti, atrasti įkvėpimą, kai norisi, bet pačiam neišeina, nubraukti ašarą ir atvirkščiai – šiek tiek supykdyti kaimynus ir suorganizuoti geriausią draugų vakarėlį ar muzikos festivalį. Tačiau garsų pasaulis ne visiems suvokiamas vienodai. Ne, nekalbame apie skonių įvairovę skirtingiems muzikos stiliams – nei Beyonce, nei jaunoji Billie Eilish nieko bendra su mūsų diskusija šįkart neturi. Ar susimąstėte, kodėl vieniems patinka susitikti ir kalbėtis itin triukšmingose kavinėse, o jūsų kolega darbe neapsikenčia, jei visu garsu bendrame kabinete netyčia nuklystate į videopasaulį? Kodėl vieniems žmonėms tam tikri garsai neturi įtakos, o kitiems – kelia nerimą ir išprovokuoja neįprastą elgesį, nors jūs į tuos garsus galbūt net neatkreipėte dėmesio?

Skaityti toliau

DIRFloortime terapija
Skaitymo trukmė: 7 min.

Vaiko ryšys su kitu žmogumi, smalsumas ir motyvacija yra pagrindas jo augimui. Ši terapija, skirta vaikams, turintiems raidos sutrikimų, būtent tai ir daro – kuria pamatą esminiams dalykams gyvenime. Didžiulis dėmesys skiriamas vaiko kūnui: vaikas išmoksta pats nusiraminti ir susikaupti bendrai veiklai – žaidimams, mokymuisi ar kokybiškam buvimui su kitu žmogumi.

Skaityti toliau