Straipsniai apie Penkių pojūčių namuose naudojamus terapinius metodus, Penkių pojūčių darbo principus ir interviu su mūsų centro specialistais.

DIRFloortime terapija
Skaitymo trukmė: 7 min.

Vaiko ryšys su kitu žmogumi, smalsumas ir motyvacija yra pagrindas jo augimui. Ši terapija, skirta vaikams, turintiems raidos sutrikimų, būtent tai ir daro – kuria pamatą esminiams dalykams gyvenime. Didžiulis dėmesys skiriamas vaiko kūnui: vaikas išmoksta pats nusiraminti ir susikaupti bendrai veiklai – žaidimams, mokymuisi ar kokybiškam buvimui su kitu žmogumi.

Kaip sureguliuoti savo kūną

„Dirbdama logopede ir vėliau specialiąja pedagoge mokykloje kasdien stebėjau autizmo spektre esančius vaikus ir bandžiau suprasti, kas su jais vyksta: kodėl vienam sunku nusėdėti vietoje arba jis stato kaladėlių eilę vietoj to, kad žaistų su kitais vaikais, o kitas per trečią pamoką pradeda rėkti. Supratau, kad tai susiję su kūnu. Mokykloje apsilankęs ergoterapeutas patvirtino mano ir kitų pedagogių spėjimus. Pavyzdžiui, viena mokinė nejaučia savo kūno ir jai reikia pasunkintų pagalvių, kita negali rašyti, nes jos regėjimo sensoriai kitaip priima informaciją. Buvau girdėjusi apie „DIRFloortime“ terapiją, grįstą ryšiu su vaiku. Juk ryšys yra pats svarbiausias dalykas gyvenime! Pradėjau gilintis.

Skaityti toliau

Autizmas: svarbiausia – socialiniai ryšiai
Skaitymo trukmė: 3 min.

Pirmoji interviu su terapeute Raima Drąsutyte dalis

„Yra įvairių programų, skirtų vaikui su raidos sutrikimais adaptuotis ir įveikti sunkumus. Jos labai skirtingos. Lietuvoje iki šiol populiariausios tos, kuriomis vaikas mokomas atlikti konkrečius veiksmus ir už tai gauna atpildą. Vyksta vaiko dresiravimas. Neneigiu, kad tokios programos pasiekia rezultatų – vaikai geba atlikti tam tikras užduotis, lanko mokyklą.

Mūsų visuomenėje vaikų su sutrikimais turintys tėvai gąsdinami: „Jūsų vaikas negalės eiti į mokyklą ir negaus darbo“ arba dar baisiau – „Paklius į institucijas!“ Tėvams tai didžiulis stresas ir spaudimas. Jie bijo: „Kas su mano vaiku bus mokykloje?“, „O kas, jei jis neišmoks skaityti?“ Neatsižvelgiama, kad galbūt vaikai turi kitokių gebėjimų ir talentų, nei ramiai išsėdėti klasėje.

Bet yra ir kitokių programų, paremtų visai kitomis vertybėmis ir metodais.

Skaityti toliau

Holistinis žmogaus suvokimas
Skaitymo trukmė: 6 min.

Kūnas ir protas veikia išvien. Tačiau dažnas savo kūne nesijaučiame labai patogiai. Su terapeuto pagalba raidos sutrikimų turintis vaikas gali išmokyti savo kūno sistemas dirbti lengviau, lanksčiau, geriau.

„Integruota kūno ir judesio terapija yra somatinė terapija (sōma graikiškai reiškia kūnas), ji jungia vakarietiškos medicinos žinias su rytietiškomis. Nuo kitų psichologinių mokyklų ji skiriasi tuo, kad tai ne tik terapija, bet ir praktika, edukacija. Tai reiškia, kad čia žmogus gali, su terapeuto pagalba, iš naujo išmokyti tam tikras savo kūno sistemas, kurios vėliau pačios prisitaiko prie įvairių gyvenimo situacijų.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 5 min.

Vaikui geriau įsisąmoninus savo kūną, smegenyse atsiranda daugiau vietos kalbai ir aplinkos pažinimui. Tai padaryti padeda kūno ir judesio terapija, kartu integruojant ir kitus metodus, tokius kaip „Minkštoji šeimos mokykla“, kuri moko su vaiku visada bendrauti pozityviai.

Nelaistyti piktžolių

„Auginu sūnų ir žinau, kaip vaikai geba „nuskaityti“ tavo vidų, kūną, emocijas; jie „nulaužia“ visas mūsų dirbtinai išmoktas tiesas. Todėl su vaikais turime būti labai nuoširdūs. Terapijos metodus, kuriuos dabar taikau, intuityviai žinojau dar prieš pradėdama studijas; tačiau ieškojau žinių, kurias galima išreikšti žodžiais ir perduoti tėvams.

Skaityti toliau