Psichoedukacija
Kai vaikas dar visai mažutis, iki 2 metų amžiaus, o tėvai pastebi nerimą keliančių bruožų, neatitinkančių tipinės raidos, galima kreiptis į psichologą dėl psichoedukacijos užsiėmimų.
Psichologas per tam tikrą veiklą, per žaidimą ištiria, kuriame raidos taške mažylis yra, ir ką reikia daryti, kad padėtų jam pereiti į kitą etapą. Psichologas konsultuoja tėvus, išaiškina nerimą keliančią situaciją ir sukuria tolesnių veiksmų programą.
Užsiėmimai vyksta 1 arba 2 kartus per savaitę.

Gintarė Pupinytė
Kaip užsiregistruoti?
Nesate tikri ar Psichoedukacija tinkama Jums ir Jūsų atžalai? Kviečiame registruotis pirminei konsultacijai, kurios metu susipažinsime su Jumis ir Jūsų vaiku bei parengsime individualų terapijos planą.
Būtinas išankstinis apmokėjimas internetu.
Dažnai užduodami klausimai
Kas yra psichoedukacija?
Psichoedukacija – tai terminas, kurį dažnai vartoja psichologai ir psichoterapeutai. Tai yra būdas, kuriuo psichikos sveikatos specialistai moko žmones apie jų (ar jų vaikų) psichikos sveikatos būklę ir sutrikimus.
Tai yra standartinė įvairų psichikos, raidos sutrikimų gydymo dalis. Psichoedukacija giliai ir iš esmės paaiškina apie tai, kaip veikia protas, ką reiškia jų (ar jų vaiko) diagnozė, ir kaip tai gali paveikti jų gyvenimą.
Pasaulinėje praktikoje psichoedukacijos tikslai paprastai yra tokie:
- suteikti informaciją žmonėms apie jų arba jų vaikų būklę;
- mokytis padėti sau ar vaikui valdyti būklę, spręsti problemas;
- mokytis tinkamai komunikuoti ir išreikšti savo poreikius;
- padėti išlaisvinti emocijas.
Kuo ji gali būti naudinga vaikams ir jų šeimoms, turintiems raidos sutrikimų?
„Penkiuose pojūčiuose” psichoedukacija remiasi raidos psichologija. Kiekvienas vaikas yra unikalus, turi vis kitokius charakterio ir raidos bruožus. Tam, kad suvoktume, kokiame etape vaikas šiuo metu yra, nedarome specialių raidos tyrimų, bet per žaidimą žiūrime, kokie yra jo raidos sunkumai, stiprybės ir silpnybės, kokios yra jo ribos, ir kaip galime vaikui padėti pereiti į kitą raidos etapą ar kitą tašką. Žiūrime, kur vaikas artimiausiu metu pagal amžių turėtų būti, ir ką daryti, kad jis ten atsidurtų.
Psichoedukacija turi panašumų, tačiau ir skiriasi nuo DIRFloortime® raidos modelio. Pastarąjame nebūtinai dirba psichologas, o psichoedukacijoje dirbame būtent per psichologinius aspektus. Pavyzdžiui, žiūrime, kaip vaikas komunikuoja, o ne ką pasako.
Ar būtina dalyvauti tėveliams? Koks tėvelių įsitraukimas yra reikalingas?
Psichoedukacijos užsiėmimuose būtina dalyvauti ir tėvams, ir vaikui. Geriausia – abu tėvai.
Paprastai, visose kitose „Penkių pojūčių” terapijose, prie vaikų su tėveliais yra nekalbama apie jų problemas, kad vaikas išliktų saugus, apsaugotas. Kai vaikai dar mažyčiai – iki 1,5-2 metų – jie būna prisirišę prie mamos, mes neardome jų prieraišumo. Tokio amžiaus vaikai per maži suprasti, apie ką kalbama, taigi, nedarome žalos jų saugumui.
Kada galima ateiti į šią terapiją su vaiku?
Į šiuos užsiėmimus siūlome ateiti tėvams, kurie patys ar su gydytojais drauge pastebi kažką netipinio savo vaikų raidoje ir dėl to nerimauja. Turint tokių įtarimų, galima sutarti apsilankymą psichoedukacijos užsiėmime dar iki sulaukiant oficialios pagalbos iš diagnostikos centrų, neurologų ar psichiatrų.
Kadangi psichoedukacijos užsiėmimai skirti tėvams su mažyliais (iki 2 m.), viena iš galimų užduočių psichologui, atkreipti dėmesį į mamos ir vaiko prieraišumo situaciją. Taip pat gali būti kalbos suvokimo ir raiškos, kognityvinis aspektai, mąstymo, emocijų klausimai, socialinių ryšių ir reakcijų, neatitinkančių raidos etapų. Pavyzdžiui, autizmo spektre tam tikrame amžiuje, tam tikru etapu yra „pabiręs” žvilgsnis – vaikas tarsi nemato žmonių, tik tam tikrą judėjimą. Tėvai dažnai ateina su nerimu ieškodami pagalbos, nežinodami, kodėl tas žvilgsnis „pradingsta”. Tokiu atveju konsultuojame, padedame surasti kontaktą.