Gerai vaiką nuteikianti įžanga
Pirmajame su vaiku ir visa šeima susitinka atvejo vadybininkas, jo metu aptariama tai, ką vaikas žino ir yra girdėjęs (pozityviai) apie save. Net jei vaikas yra dar mažas ar didesnis, bet nekalbantis, mums labai svarbu suteikti jausmą, kad čia mes susirinkome juo didžiuotis, džiaugtis ir padėti, labiausiai kreipiamas dėmesys į vaiko stiprybes.
Susipažinimas su šeima
Pirmojo susitikimo metu atvejo vadybininko tikslas yra susipažinti su šeima ir suprasti šeimos dinamiką, kaip tėvai bendrauja su vaiku ir tarpusavyje. Dėl to yra prašoma, kad dalyvautų abu tėveliai, nes abu turi skirtingą ryšį su vaiku, o vaikas turi skirtingus santykius su kiekvienu iš tėvų. Apie 10-15 minučių kalbamasi ir vaikas stebimas vienoje erdvėje, o po to visa šeima su atvejo vadybininku keliauja į sensorinį kambarį.
Diagnostika sensoriniame kambaryje
Sensoriniame kambaryje stebimas vaiko sensorinis jautrumas, vaiko gebėjimas žaisti, megzti ryšį su atvejo vadybininku, išlaikyti komunikavimą su tėvais. Pastarieji yra kviečiami prisijungti, bendrauti ir žaisti su vaiku taip, kaip yra įprasta namuose.
Išvados ir pasiūlymai terapijoms
Pirmojo įžanginio susitikimo pabaigoje atvejo vadybininkas pasidalina savo pastebėjimais su šeima, jeigu yra įmanoma, kad to negirdėtų vaikas, ir pasiūlo, koks terapeutas turėtų prisijungti antrojo įžanginio susitikimo metu. Taigi, iš karto pasiūloma kryptis, kuria manoma, kad reikėtų dirbti su vaiku. Šiame sprendime atsižvelgiama ir į tėvų pageidavimus, poreikius, taip pat į vaiko gebėjimus, stiprybes bei į tai, ką reikėtų vaikui įgusti, kokius gebėjimus ugdyti.