Interviu su Penkių pojūčių administracija ir terapeutais.

Įrašai

Dailės terapija
Skaitymo trukmė: 9 min.

Gyvendami streso ritmu dažnai ignoruojame vieną svarbiausių savo kokybiško gyvenimo aspektų – emocijų. Jų nepažindami arba jas neigdami apsistatome „sienomis“ ne tik nuo kitų žmonių, bet ir nuo savęs. Rūpinamės savo mityba, kūnu, ir dažniausiai pamirštame emocinę higieną.

Dailės terapija gali būti puiki priemonė emociniam intelektui ugdyti. Tai jungtis, padedanti vaikams atrasti formas, kaip jaustis geriau, pažinti save ir kitus, išmokti kūrybiškai taikyti emocinio elgesio modelius, kurie jiems padėtų socialiai prisitaikyti.

Dailės terapija ypač tinka įvairių raidos sutrikimų turintiems vaikams, kai dėl amžiaus, fizinės ar protinės negalios jiems sunku save išreikšti žodžiais.

Skaityti toliau

Penkių pojūčių komanda
Skaitymo trukmė: 5 min.

Straipsnis originaliai publikuotas TV3.lt 2020 lapkričio 12 d.

VšĮ „Penki pojūčiai“ teikia paslaugas šeimoms, auginančioms raidos sutrikimų ar negalią turinčius vaikus, taip pat įstaigoms siūlo sensorinę įrangą ir pirmąsias lietuviškas pasunkintas priemones „Arti“. Praėjusiais metais Vilniuje, Šermukšnių gatvėje, buvo įkurti pirmieji „Penkių pojūčių“ namai – nedidelis terapijos centras, o šių metų spalio viduryje Ozo gatvėje, vienoje iš SOS vaikų kaimo sodybų, įsikūrė antrieji „Penkių pojūčių“ namai.

Šio socialinio verslo įkūrėja Gabrielė Tervidytė-Arandi juokauja, kad nepalankesnio laiko centrui išsinuomoti visą namą, ko gero, būtų buvę sunku rasti – vis dėlto jos nesustabdė nei pandemija, nei gresiantis karantinas, net ir jos pačios nėštumas, o užuot surengusi prašmatnias įkurtuves nusprendė organizuoti konferenciją specialistams, dirbantiems su sutrikimų turinčiais vaikais.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: < 1 min.

LRT reportažas iš Penkių pojūčių sensorinio kambario: Mankšta regai, klausai, uoslei bei lytėjimui – kaip veikia pojūčių kambariai?

Autizmas: svarbiausia – socialiniai ryšiai
Skaitymo trukmė: 3 min.

Pirmoji interviu su terapeute Raima Drąsutyte dalis

„Yra įvairių programų, skirtų vaikui su raidos sutrikimais adaptuotis ir įveikti sunkumus. Jos labai skirtingos. Lietuvoje iki šiol populiariausios tos, kuriomis vaikas mokomas atlikti konkrečius veiksmus ir už tai gauna atpildą. Vyksta vaiko dresiravimas. Neneigiu, kad tokios programos pasiekia rezultatų – vaikai geba atlikti tam tikras užduotis, lanko mokyklą.

Mūsų visuomenėje vaikų su sutrikimais turintys tėvai gąsdinami: „Jūsų vaikas negalės eiti į mokyklą ir negaus darbo“ arba dar baisiau – „Paklius į institucijas!“ Tėvams tai didžiulis stresas ir spaudimas. Jie bijo: „Kas su mano vaiku bus mokykloje?“, „O kas, jei jis neišmoks skaityti?“ Neatsižvelgiama, kad galbūt vaikai turi kitokių gebėjimų ir talentų, nei ramiai išsėdėti klasėje.

Bet yra ir kitokių programų, paremtų visai kitomis vertybėmis ir metodais.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 5 min.

Vaikui geriau įsisąmoninus savo kūną, smegenyse atsiranda daugiau vietos kalbai ir aplinkos pažinimui. Tai padaryti padeda kūno ir judesio terapija, kartu integruojant ir kitus metodus, tokius kaip „Minkštoji šeimos mokykla“, kuri moko su vaiku visada bendrauti pozityviai.

Skaityti toliau