Įrašai

DIRFloortime terapija
Skaitymo trukmė: 7 min.

Vaiko ryšys su kitu žmogumi, smalsumas ir motyvacija yra pagrindas jo augimui. Ši terapija, skirta vaikams, turintiems raidos sutrikimų, būtent tai ir daro – kuria pamatą esminiams dalykams gyvenime. Didžiulis dėmesys skiriamas vaiko kūnui: vaikas išmoksta pats nusiraminti ir susikaupti bendrai veiklai – žaidimams, mokymuisi ar kokybiškam buvimui su kitu žmogumi.

Kaip sureguliuoti savo kūną

„Dirbdama logopede ir vėliau specialiąja pedagoge mokykloje kasdien stebėjau autizmo spektre esančius vaikus ir bandžiau suprasti, kas su jais vyksta: kodėl vienam sunku nusėdėti vietoje arba jis stato kaladėlių eilę vietoj to, kad žaistų su kitais vaikais, o kitas per trečią pamoką pradeda rėkti. Supratau, kad tai susiję su kūnu. Mokykloje apsilankęs ergoterapeutas patvirtino mano ir kitų pedagogių spėjimus. Pavyzdžiui, viena mokinė nejaučia savo kūno ir jai reikia pasunkintų pagalvių, kita negali rašyti, nes jos regėjimo sensoriai kitaip priima informaciją. Buvau girdėjusi apie „DIRFloortime“ terapiją, grįstą ryšiu su vaiku. Juk ryšys yra pats svarbiausias dalykas gyvenime! Pradėjau gilintis.

Skaityti toliau

Juoko joga
Skaitymo trukmė: 2 min.

Ar galėtumėte atsakyti, kaip dažnai juokiatės? Penkių pojūčių „Tomatis specialistė“, „Mindful Yoga LT“ juoko jogos instruktorė ir jogos mokytoja Jurgita Kalnutė sako, kad juokas – labai svarbus dalykas mūsų gerai savijautai ir imunitetui, tačiau suaugusieji, lyginant su vaikais, juokiasi labai retai. Kodėl nesinaudojame tokiu geru „vaistu“?

„Būdami suaugę juokiamės tik tada, kai išgirstame juokingą anekdotą ar žiūrime komediją, na, o vaikai, rodos, moka juoktis visiškai be priežasties. Juoko joga yra būtent apie juoką be priežasties. Mokslininkai atrado, kad mūsų smegenys nesupranta, ar juokiamės iš tikrųjų, ar dirbtinai“, – teigia Jurgita.

Skaityti toliau

Dienos plano knygutė
Skaitymo trukmė: 3 min.

Nėra nieko nuobodžiau nei diena iš dienos besikartojanti rutina, bet ji šiandien – svarbiausia. Galbūt šiomis karantino dienomis jau juntate nuovargį, nerimą ar net neaiškų susierzinimą? Šie jausmai kyla ne tik dėl per vieną savaitgalį apsivertusio pasaulio, bet ir pamestos rutinos, kurią privalome atnaujinti ar naujai susikurti sau bei savo vaikams. Tad šiandienos ramių ir streso nekeliančių namų receptas apima tik du ingredientus: kuo daugiau rutinos ir pozityvaus esamos situacijos išnaudojimo. Kada turėjome tiek laiko savo šeimos nariams? Šiandien! Ir dar tiek pat rytoj bei poryt…

Melburno universiteto psichologijos profesorė Lea Waters teigia, kad dienos planas žmogui padeda pamatyti tam tikrą pabaigą – kiekvienos dienos tikslą, kuris suteikia tam tikrą prasmę ir pasitenkinimą. Šiomis dienomis svarbu išlaikyti kuo daugiau įprastinių veiklų, pavyzdžiui, net jei neketinate niekur išeiti iš namų, nepraleiskite visos dienos savo mėgstamiausioje pižamoje: kelkitės įprastu laiku, pusryčiaukite, apsirenkite, pažadinkite vaikus ir leiskite rytą taip, lyg po puodelio kavos ar arbatos keliautumėte su vaikais į darželį, mokyklą ir darbą.

Skaityti toliau

Senelis juokiasi su vaikaičiu
Skaitymo trukmė: 4 min.

Šiomis dienomis nespėjame pabusti, o pro telefono ir dar neįjungto televizoriaus ar kompiuterio ekraną jau veržiasi naujienos apie koronavirusą. Iš pradžių suskubome rūpintis savo fizine sveikata, tačiau šiandien jau pradedame suvokti, kad neužtenka tik užverti namų duris – ne mažiau svarbi ir psichologinė higiena. Kaip ją puoselėti patiems ir pasirūpinti mažiausiais savo šeimos nariais? Savo mintimis dalinasi vaikų psichologė Gintarė Pupinytė.

Mes visi gyvename susikūrę tam tikrą saugumą, numatydami, kas mūsų laukia šiandien ir rytoj. Kai šioje suvokimo jūroje atsiranda kas nors naujo, tai „užkabina“ lyg jaukas ir tik dar vienas kitas straipsnis, laida apie koronavirusą ir mes jau „sužvejoti“. Tuomet iškyla vidinės pabaisos, kurių net nežinome turį. Mes nuolat balansuojame: ant vienos svarstyklių lėkštutės padėtas visiškas abejingumas ir nusispjovimas, kas vyksta aplink, o ant kitos – perdėtas susirūpinimas ir paranoja.

Skaityti toliau