Įrašai

Finansinė parama tėvams, auginantiems vaikus su sunkia negalia
Skaitymo trukmė: 3 min.

Nuo 2018 m., vadovaujantis LR socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, numatoma galimybė gauti paramą įvairioms priemonėms, padedančioms patenkinti vaikų su sunkia negalia sensorinius, fizinius ar emocinius poreikius. Kasmet visos Lietuvos savivaldybės įsipareigoja kompensuoti iki 1 900 Eur šeimoms, auginančioms vaikus su sunkia negalia. Ši suma yra skiriama kartą per 5 metus.

Kas gali kreiptis dėl finansavimo?

Teikti prašymus finansavimui gauti gali vaikui su sunkia negalia atstovaujantis asmuo: vienas iš tėvų, globėjas (rūpintojas), atstovas pagal įstatymą. Vaikas su sunkia negalia – vaikas, kuriam LR neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas sunkus neįgalumo lygis. Sunki negalia būna tiek fizinė, tiek psichinė, tiek kompleksinė – visoms šioms vaikų grupėms būtina pritaikyti mokymosi ir gyvenimo erdvę naudojant sensorines priemones.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 2 min.

Straipsnis originaliai publikuotas Aina.lt portale. Spalio 30 d., 2019.

Pastaruoju metu, pedagogų ir švietimo pagalbos teikėjų bendruomenėse, vienas iš aktualiausių ir dažnai aptariamų klausimų – autizmo spektro sutrikimai arba tiesiog – autizmas. Įvairūs pasisakymai, straipsniai, medikų bei kitų specialistų, tėvų, kurie augina vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų, komentarai šia tema dažni ir viešojoje erdvėje, spaudoje. Tiesa, autizmas dabartiniame pasaulyje yra nebelaikomas liga. Tai įvairiapusis raidos sutrikimas, kurį turintys vaikai yra įvairiomis priemonėmis ir būdais ugdomi. Svarbiausias momentas – kuo anksčiau atpažinti sutrikimo požymius ir pradėti tinkamai ugdyti tokį ypatingą vaiką.

Skaityti toliau

Gabrielė Tervidytė ir Irena Zabulienė
Skaitymo trukmė: 2 min.

Vieni pirmųjų Lietuvoje sensorinę įrangą įsigijo ir savo darbe pradėjo taikyti Rokiškio rajono savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT). Įrangai paskirtas atskiras kambarys šalia kitų specialistų kabinetų pirmame aukšte. Jame vyksta ne tik sensorinės įrangos užsiėmimai, bet ir psichologinės konsultacijos.

„Penkių pojūčių“ sensorinė įranga lavina penkis pojūčius, tai yra faktas“, – sako Rokiškio rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Irena Zabulienė. Tiesa, išskyrus uoslę – tarnybos pedagogės, svarsčiusios įsigyti specialių malonius kvapus skleidžiančių priemonių ir jas naudoti kartu su sensorine įranga, šios minties atsisakė: kai kurie į užsiėmimus atvykstantys įvairių sutrikimų turintys vaikai yra itin jautrūs kvapams ir jų naudojimas gali iššaukti stresines situacijas.

Skaityti toliau

Vaikai sensorinėje aplinkoje
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kokia sensorinės aplinkos nauda švietimo įstaigose?

Mokytojai ir gydytojai jau seniai įrodė, kad multisensorinis ugdymas gali pagerinti mokymosi procesus. Šiame straipsnelyje trumpai aprašysime pagrindinę sensorinės aplinkos naudą švietimo ir ugdymo įstaigoms.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 4 min.

Straipsnio originalas publikuotas portale Anksti.lt 2017 metų rugsėjo 11-ąją.

Visi, kurie kada nors gyvenime laikė kūdikį savo rankose, tikrai yra pajutę, kaip naudodamasis visomis juslėmis mažasis žmogus atranda, pažįsta ir kuria santykį su aplinka. Kūdikio aplinkos suvokimas ir pažinimas prasideda nuo artimųjų balsų girdėjimo, kol jis dar saugiai auga mamos gimdoje, ir tęsiasi vėliau, jam mokantis atskirti garsus, spalvas, objektus, skonius, patyrimus.

Šiame trumpame įraše atkreipiame dėmesį į ankstyvosios raidos poreikius bei per anksti gimusio vaikelio vystymosi iššūkius, prie kurių įveikos gali prisidėti sensorinė aplinka. Atsakysime į visiems rūpimą klausimą “Kaip saugiai stimuliuoti kūdikį ankstyvosios raidos metu?” Apie besilaukiančios mamos sensorinę stimuliaciją kalbėjome tinklaraščio įraše “Sensorinės aplinkos įtaka būsimai mamai ir vaisiui”.

Skaityti toliau