Įrašai

Sensorinės priemonės vaikams su sutrikimais
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kiekvienas žmogus susiduria su stresu ir priima dalykus skirtingai. Visa tai daro mus išskirtiniais ir nepakartojamais. Nors baksnojimas pirštu ar dantų traškinimas nuobodžiaujant ar patiriant stresą yra laikomi įprastais veiksmais suaugusiesiems, daugelis tėvų sunerimsta, kai jų vaikui pasireiškia panašūs blaškymosi būdai, pavyzdžiui, mokykloje. Čia gali praversti sensorinė „vaistinėlė“ – priemonės ar įranga, kuri palengvina įkyrias situacijas ir padeda dėmesio išvargintiems protams. Deja, geras tokios „vaistinėlės“ turinys nėra lengva užduotis: internetas pilnas priemonių, žaislų parduotuvės siūlo šimtus šviečiančių, stimuliuojančių ir padedančių susikaupti žaislų, specialistai taip pat turi savo sąrašus. Ką ir kaip rinktis?

Skaityti toliau

Aštuonios sensorinės sistemos
Skaitymo trukmė: 6 min.

Antrasis iš dviejų straipsnių apie aštuonias žmogaus sensorines sistemas. Pirmoji straipsnio dalis.

Nagrinėjant ir analizuojant žmogaus sistemas, kurios užtikrina pasaulio (aplinkos) ir savęs suvokimą, randamos aštuonios jutiminės (sensorinės) sistemos.

Nuo pat gimimo kasdienis dėmesys labiausiai kreipiamas į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose turi būti kreipiama ir į dar tris sensorines sistemas – vestibiuliarinę (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinę (kūno judėjimo) ir interocepcinę (kūno suvokimo).

Skaityti toliau

Aštuonios sensorinės sistemos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Pirmasis iš dviejų straipsnių apie aštuonias žmogaus sensorines sistemas.

Nagrinėjant ir analizuojant žmogaus sistemas, kurios užtikrina pasaulio (aplinkos) ir savęs suvokimą, randamos aštuonios jutiminės (sensorinės) sistemos.

Nuo pat gimimo kasdienis dėmesys labiausiai kreipiamas į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Šiuos pojūčius taip pat aptarsime išsamiau, tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose turi būti kreipiama ir į dar tris sensorines sistemas – vestibiuliarinę (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinę (kūno judėjimo) ir interocepcinę (kūno suvokimo).

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 4 min.

Straipsnio originalas publikuotas portale Anksti.lt 2017 metų rugsėjo 11-ąją.

Visi, kurie kada nors gyvenime laikė kūdikį savo rankose, tikrai yra pajutę, kaip naudodamasis visomis juslėmis mažasis žmogus atranda, pažįsta ir kuria santykį su aplinka. Kūdikio aplinkos suvokimas ir pažinimas prasideda nuo artimųjų balsų girdėjimo, kol jis dar saugiai auga mamos gimdoje, ir tęsiasi vėliau, jam mokantis atskirti garsus, spalvas, objektus, skonius, patyrimus.

Šiame trumpame įraše atkreipiame dėmesį į ankstyvosios raidos poreikius bei per anksti gimusio vaikelio vystymosi iššūkius, prie kurių įveikos gali prisidėti sensorinė aplinka. Atsakysime į visiems rūpimą klausimą “Kaip saugiai stimuliuoti kūdikį ankstyvosios raidos metu?” Apie besilaukiančios mamos sensorinę stimuliaciją kalbėjome tinklaraščio įraše “Sensorinės aplinkos įtaka būsimai mamai ir vaisiui”.

Skaityti toliau