Tag Archive for: Technologijos vaikų gyvenime

Žaidimai Tomatis užsiėmimų metu
Skaitymo trukmė: 3 min.

Taisyklinga, nevaržoma vaiko kalba – visų džiaugsmas. Gerai išplėtota kalba nulemia vaiko saviraišką skirtingose aplinkose: namuose, žaidimo aikštelėje ar mokykloje. Gebantiems taisyklingai kalbėti vaikams lengviau išreikšti savo mintis, laisviau bendrauti su kitais ir pažinti juos supantį pasaulį. Kiekvienas iš mūsų vaikystėje mokęsis kalbėti, tuo pačiu gavo galimybę suvokti ir atspindėti tai, kas vyksta aplink mus, planuoti ir įgyvendinti savo veiksmus, todėl tą pačią galimybę norime užtikrinti ir savo vaikui.

Kalbėjimo motorikos sutrikimų atpažinimas ir diagnostika nėra lengva užduotis. Daug valstybių susiduria su kalbos įvertinimo testų trūkumu – daugelis kalbėjimo motorikos sutrikimų vertinimo metodikų yra paremtos studijomis anglų kalba, todėl dažnai trūksta kalbiniu ir kultūriniu požiūriu tyrinėjimams tinkamos medžiagos.

Skaityti toliau

Virtualios konsultacijos
Skaitymo trukmė: 4 min.

Daugelis žmonių visame pasaulyje rytą pradeda nuo naujienų apie per naktį pasikeitusius skaičius, bandymų prie kelių mokymosi platformų susodinti vaikus, darbinio pašto atsidarymo, socialinių tinklų prasklaidymo ir susitarimų, ką veiksime šįvakar: „Netflix“, skambutis tėvams ar virtualus susitikimas su draugais. Šiandien realybę yra pakeitusi „virtualybė“.

Skaityti toliau

Ekranai vaikų gyvenimuose – drausti ar ne?
Skaitymo trukmė: 5 min.

Jūs stovite parduotuvės kasos eilėje, o priešais jus – šeima, kurios mažiausiam nariui jau seniai atsibodo tėvų savaitės pirkinių paieškos, todėl vis garsiau ir garsiau nuobodulys perauga į veiksmus: iš artimiausios lentynėlės tyčia ir netyčia ima kristi viskas, kas lengva ranka pasiekiama, o sudrausminus – pasigirsta klyksmas. Po poros kartų viskas netikėtai nurimsta: mažylis ramiai maskatuoja iš vežimo kišančiomis kojytėmis, o tėvai nukreipę visų dėmesį į sulėtėjusį kasos darbuotoją vėl ramiai tariasi apie savaitgalio planus. Kas nutiko? Greičiausiai mama ar tėtis ištraukė iš kišenės savo telefoną ir davė jį vaikui. Ne kartą esame tai matę kavinėse, poliklinikoje ar viešuoju transportu keliaujant namo, o už namų uždarų durų dažnas vaikas valgo kartu su animaciniu filmuku, užmiega su įvairiais video ir visada, kai tik tėveliai nori šiek tiek „ramybės“, vaikas gauna galimybę suspaudyti visus įmanomus mygtukus telefonuose ar planšetėse.

Ekranai – telefonų, kompiuterių, televizorių, išmaniųjų apyrankių ar žaislų – neretai tampa tėvų gelbėjimosi priemonės iš nepatogių situacijų, tačiau tuo pat metu – ir vienas iš dalykų, ką sąmoningai norime (arba kartais bent pagalvojame, kad reikėtų) riboti augindami vaikus.

Skaityti toliau

Mokiniai žaidžia sensorinės įrangos kambaryje Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje
Skaitymo trukmė: 4 min.

Būrys šešerių-septynerių metų amžiaus vaikų suguža į „Penkių pojūčių“ logotipu papuoštą patalpą, koridoriuke nusiauna batus ir sudeda juos į tam skirtas lentynas. Subėga į sensorikai specialiai paruoštą kambarį juodai dažytomis sienomis ir tamsiomis užuolaidomis uždengtais langais, kuriame nėra jokių kitų vizualinių trukdžių. Ant grindų – balti čiužiniai sėdėjimui bei baltos pagalvės, ant kurių vaikai ir pasiskirsto. Regis, mokyklos koridoriai liko kažkur toli toli… Užtemsta šviesos. Mokytoja Inga pradeda užsiėmimą:

Skaityti toliau

Vaikai sensorinėje aplinkoje
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kokia sensorinės aplinkos nauda švietimo įstaigose?

Mokytojai ir gydytojai jau seniai įrodė, kad multisensorinis ugdymas gali pagerinti mokymosi procesus. Šiame straipsnelyje trumpai aprašysime pagrindinę sensorinės aplinkos naudą švietimo ir ugdymo įstaigoms.

Skaityti toliau