Tag Archive for: Vaiko raida

kaip turėtų atrodyti efektyvi, ilgalaikė ir visapusiška šeimų, auginančių vaikus, turinčius raidos iššūkių, pagalbos sistema?
Skaitymo trukmė: 3 min.

Pirmoji nacionalinė „Penkių pojūčių“ konferencija įvyko 2020 metais prieš pat pandemijos įsisiūbavimą. Tada kalbėjome apie holistinį darbą su vaikais, turinčiais raidos iššūkių, iš teorinės ir praktinės pusių. Geriausi, mūsų nuomone, Lietuvos specialistai pasakojo apie dailės, muzikos, kūno judesio, DIRfloortime, TOMATIS terapijas, čia pat išbandėme ir Sensorinės įrangos, ir „juodojo“ kambario ypatumus. Pernai sulaukę daugiau nei 6000 „realių“ ir „nuotolinių“ dalyvių, tikime, kad šiais metais galime žengti dar vieną žingsnį ir įdėmiai panagrinėti, kaip nacionaliniu lygmeniu pasiekti efektyvios, ilgalaikės ir nuoseklios pagalbos visoms šeimoms, kurios susiduria su raidos iššūkiais.

Šią daugiasluoksnę problemą galima analizuoti įvairiais aspektais.  Žinoma, visuomet norisi atrasti spragas ir jas „užkamšyti“ ir visuomet kyla diskusija, kurios spragos pačios didžiausios ir svarbiausios bei, kas už jas ir jų taisymą atsakingas. Penkių pojūčių komanda konferencijos dalyviams siūlo prie šios temos prieiti labai pragmatiškai ir į problemas pažiūrėti iš Šeimos taško. INDIVIDUALIOS ŠEIMŲ ATVEJŲ VADYBOS perspektyvos.

 

 

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: 3 min.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ir Amerikos pediatrijos akademija (AAP) rekomenduoja riboti elektroninių medijų (ekranų) naudojimą ikimokyklinio amžiaus vaikams:

  • kūdikiams ir vaikams iki 2 metų amžiaus rekomenduojama visai neleisti laiko prie ekranų, išskyrus vaizdo pokalbius;
  • 2–5 metų amžiaus vaikai ekranus turėtų naudoti ne daugiau vienos valandos per dieną;
  • priešmokyklinio amžiaus vaikai – ne daugiau kaip 2 valandas per dieną.

Skaityti toliau

Skaitymo trukmė: < 1 min.

Pokalbis apie vaikų raidos sutrikimus ir pagalbą šeimoms tokiais atvejais. Laidos viešnia – socialinė darbuotoja Gabrielė Tervidytė.

Interviu su Gabriele pradžia – 01:01:50.

Vedėja: Agnė Skamarakaitė.

 

Sensorinės priemonės vaikams su sutrikimais
Skaitymo trukmė: 4 min.

Kiekvienas žmogus susiduria su stresu ir priima dalykus skirtingai. Visa tai daro mus išskirtiniais ir nepakartojamais. Nors baksnojimas pirštu ar dantų traškinimas nuobodžiaujant ar patiriant stresą yra laikomi įprastais veiksmais suaugusiesiems, daugelis tėvų sunerimsta, kai jų vaikui pasireiškia panašūs blaškymosi būdai, pavyzdžiui, mokykloje. Čia gali praversti sensorinė „vaistinėlė“ – priemonės ar įranga, kuri palengvina įkyrias situacijas ir padeda dėmesio išvargintiems protams. Deja, geras tokios „vaistinėlės“ turinys nėra lengva užduotis: internetas pilnas priemonių, žaislų parduotuvės siūlo šimtus šviečiančių, stimuliuojančių ir padedančių susikaupti žaislų, specialistai taip pat turi savo sąrašus. Ką ir kaip rinktis?

Skaityti toliau

Aštuonios sensorinės sistemos
Skaitymo trukmė: 6 min.

Antrasis iš dviejų straipsnių apie aštuonias žmogaus sensorines sistemas. Pirmoji straipsnio dalis.

Nagrinėjant ir analizuojant žmogaus sistemas, kurios užtikrina pasaulio (aplinkos) ir savęs suvokimą, randamos aštuonios jutiminės (sensorinės) sistemos.

Nuo pat gimimo kasdienis dėmesys labiausiai kreipiamas į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose turi būti kreipiama ir į dar tris sensorines sistemas – vestibiuliarinę (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinę (kūno judėjimo) ir interocepcinę (kūno suvokimo).

Skaityti toliau